PODCAST

ANTISEZONA Outerface Podcast donosi niz razgovora umjetnika i umjetnica vezanih za programe ANTISEZONE. Razgovaramo o procesima, inspiracijama, suradnjama, intenzitetima, problemima i probojima. Svaki razgovor je jedinstven susret, sniman spontano i bez montaže, s minimalnom pripremom, intiman i potpuno otvoren. U formatu audio snimke produljenog trajanja, ovaj podcast donosi niz dijaloških portreta i daje pristup onome što pokreće umjetničke prakse, što je iza predstava, službenih intervjua, najava i kritičkih analiza.

EP 1 | pavleheidler & SILVIA MARCHIG

Razgovaraju o, između ostalog: nedosljednosti naravi stola na sceni, metodologiji pogleda u odnosu na višestruko značenje riječi i teksta, Krupnim kadrovima, Glečeru, predstavi kao susretu, predstavi kao odluci, razlici između arabeska i dignute noge, dramaturgiji kao nožu za kremastu pitu, premještanju predstava u muzejske i galerijske prostore, potencijama nježnosti, subverzivnosti umjetnosti i kontaktu, i još mnogo toga.

pavleheidler / mene zanima (sa)znati o tome kako se ljudi, pa tako i plesni umjetnici, poistovjećuju s vlastitim iskustvom pomicanja, pokretanja, i pokreta. svoj rad se trudim orijentirati oko osobinog odnosa s vlastitim iskustvom, a ples+govorni jezik+pisani jezi+razgovor+fotografiju+crtež+filmski materijal+… tretiram kao medije putem kojih je moguće nešto od osobnog (neopisljivog) iskustva (djelomično) reflektirati, uprizoriti, materializirati (…) prevesti na način koji u barem datom trenutku omogućuje komunikaciju utjelovljenog znanja na (koliko-toliko) društveno prihvatljivi način. / web stranica

Silvia Marchig je plesna umjetnica iz Rijeke, živi i radi u Zagrebu i Velikoj Gorici. Osnivačica je umjetničke org Kik Melone i jedna od organizatorica i kuratorica ANTISEZONE. U fokusu njenih autorskih interesa su odnosi: prije svega međuljudski, također i vremenski i prostorni, sa posebnim afinitetom prema istraživanju etike odnosa, kao i prepuštanja i preciznosti u sada&ovdje. Po uvjerenjima je skromna sljedbenica agencijskog realizma Karen Barad i ‘Patafizike.

SNIMLJENO: 8. travnja 2021.

EP 2 | MATIJA FERLIN & IVA NERINA

Razgovaraju o, između ostalog: otkazivanju i otpornosti, cyber srednjem vijeku ili renesansi, kazališnoj pokori, ambiciji i linearnom pogledu prema horizontu, preopterećenosti procesa i lakoći izvedbe, kolektivnoj igri, susretima oči u oči, dvorskoj ludi, tekstualnom predlošku kao formi, “for today I must stay at your house”, obnavljajućoj sadašnjosti i mimo-izletima, gostoprimstvu sa scene, Noćnoj straži, četiri dana kazališta, frankfurtskoj baletnoj školi, Amsterdamu, poništenju CV-a, krugovima koji se vrte unazad, završnom Sad Sam, Goranu, Matthäus, prihvatljivosti patnje, četrdeset dana crnine i četrdeset dana obnove tijela, arhivu vlastitih radova, mentalnom skladištu predstava i muzeju izvedbe.

Rođen u Puli 1982., Matija Ferlin redatelj je, koreograf i izvođač vlastitih solo izvedbi. Diplomirao je na School for New Dance Development u Amsterdamu te živio i radio u Berlinu i Torontu. Nakon povratka u Pulu, usredotočuje se na razvoj novih koncepata za kazališne izvedbe, surađujući s glumcima i plesačima. Rad Matije Ferlina prikazan je na inozemno renomiranim festivalima, uključujući Kunstenfestivaldesarts (Bruxelles), ImPulsTanz (Beč), Festival TransAmériques (Montreal) i BITEF (Beograd). Matija surađuje s koreografima, filmskim i kazališnim redateljima, vizualnim umjetnicima i dramaturzima poput Ivice Buljana, Christophea Chemina, Maje Delak, Gorana Ferčeca, Mauricia Ferlina, Ame Henderson, Mateje Koležnik, Sashe Waltz, Jasne Jasne Žmak i mnogih drugih.

Iva Nerina Sibila plesna je umjetnica, edukatorica i publicistkinja. Školovala se, između ostalog, na Northern School of Contemporary Dance u Leedsu gdje je diplomirala kao plesačica suvremenog plesa. Od 1995. djeluje kontinuirano na hrvatskoj i povremeno međunarodnoj plesnoj sceni. U brojnim projektima radi na dostupnosti i vidljivosti plesnih sadržaja, istraživanju emancipacijskih potencijala plesne edukacije te pozicioniranju plesa u širem društvenom kontekstu.

SNIMLJENO: 24. travnja 2021.

EP 3 | DISKOlektiv & SONJA PREGRAD

Razgovaraju o, između ostalog: tome kome dati glas, disclaimerima, istraživanju koreografskog arhiva, koreografskom objektu, arhiviranju suvremene koreografske i somatske prakse, vremenu – prostoru – tijelu koji uvijek izvode, is(za)pisivanju koreografije, slučajnosti žute majice, 39 minuta, 3 pitanja (možda), 3 prilaza: dati glas / senzualnost arhiva / dugotrajnost pažnje, Sari Ahmed, poruci – diskontakt, snimanju, biću i doživljavanju, gdje smo u ovom trenutku, art-factu / afektu kao faktu, glasolaliji, i tome što je to to.

DISKOlektiv istražuje što se događa u ulogama plesača, koreografa, izvođača, klauna, edukatora, pisca, producenta, između mnogih drugih; u formatima kao što je predstava, ples, igranje, igra, događaj, koreografija, (društveni) eksperiment, instalacija, predavanje, radionica, klas, publikacija, klaunovska točka, video, score, između mnogih drugih. web stranica

Sonja Pregrad plesna je autorica, izvođačica i pedagoginja, s magisterijem Solo/Dance/Authorship s Universitaet der Kunste Berlin. Bavi se (i)materijalnošću (objektnošću) plesa i koreografijom odnosa. U njenom radu ples je uvijek mišljen kao kontekstualizirana i relacijska gesta. Suorganizatorica je kolektiva koji vodi program ANTISEZONA pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Od 2007. je jedna od suosnicačica i organizatorica UPUH-ovom kolektivnom nagradom nagrađenog festivala IMPROSPEKCIJE. Predaje, izučava, koreografira, izvodi i kurira u Berlinu, Stockholmu, Bratislavi, Teheranu, Sofiji, Novom Sadu i drugdje.

SNIMLJENO: 23. srpnja 2021.