PODCAST

EP 6 | VIKTORIA BUBALO & ANNA JAVORAN

Anna Javoran i Viktoria Bubalo gošće su šeste podcast epizode, snimljene nakon njihove zapažene premijere Strahovi malih razlika na ANTISEZONI.

O tome kakav je život mladih plesnih umjetnica, koje se perspektive otvaraju, kako naći poticaj za pokret i kako je nastajala napregnuta bjelina ovog dueta, razgovaraju s Ivom Nerinom Sibila. A za one koji predstavu (još) nisu vidjeli, Anna i Viktoria su za ANTISEZONINOM mikrofonom izvele kratki segment predstave.

Viktoria Bubalo (1997.) profesionalna je plesačica i koreografkinja koja trenutno živi i radi u Zagrebu. Nakon završene Škole za suvremeni ples Ane Maletić upisala je Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje je 2020. godine završila izvedbeni smjer Studija suvremenog plesa. Kao izvođačica sudjeluje u raznim plesnim projektima surađujući s koreografkinjama Sonjom Pregrad, Irmom Omerzo, Petrom Hrašćanec, Zrinkom Šimičić Mihanović te redateljem Sašom Božićem.

Anna Javoran rođena je 1997. u Novom Sadu. Nakon sticanja diplome srednje baletne škole (smjer klasičan balet) odlučuje se za studij suvremenog plesa na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Završetkom studija proširuje svoje djelovanje na scenski pokret (asistirajući na Akademiji dramske umjetnosti, na predmetu scenski pokret, odsjek za glumu i radom suradnice za scenski pokret na dramskim predstavama). Kao plesačica  radi sa Marjanom Krajač i Sonjom Pregrad, a autorski i izvođački djeluje u kolaborativnim  radovima stasis: to visit, Nađena koreografija i Strahovi malih razlika. Na jesen 2021. upisuje MA studij Dramaturgije izvedbe.

SNIMLJENO: 24. travnja 2022.

EP 5 | LAURA KIRSHENBAUM

Prva podcast epizoda na engleskom jeziku ugošćuje francusko-izraelsku plesnu umjetnicu Lauru Kirshenbaum tijekom njenog rezidentnog boravka u Zagrebu. Razgovor s Ivom Nerinom Sibila i Sindri Uču teče od veze politike i estetike u izraelskom plesu, preko feminističkog rastvaranja Genesisa, u njezinoj predstavi No Hard Feelings, sve do zagrebačkog botaničkog vrta kojeg je u travnju 2022 prekrio – snijeg.

Laura Kirshenbaum plesačica je, koreografkinja, edukatorica i vanjsko oko. Područjima plesa i koreografije pristupa kao područjima znanja gdje se kulturološke, društvene, senzoričke, perceptivne i tjelesne sposobnosti uče i oduče, dovode u pitanje, ometaju i s kojima se čak možda hvata u koštac. Magistrica je koreografije Exerce Master programa (Montpellier, Francuska) i završila je nekoliko formalnih i neformalnih plesnih programa obuke (SMASH, Berlin; danceWeb, Beč; Yasmeen Godder studio, Tel Aviv i drugi).

SNIMLJENO: 2. travnja 2022.

EP 4 | ANA KREITMEYER

Prva podcast epizoda ANTISEZONE 22 donosi razgovor s prolifičnom i nagrađivanom plesnom umjetnicom i koreografkinjom Anom Kreitmeyer, uoči izvedbe Sve četiri za jedno. Na rubu dodira i kaosa. U razgovoru s Ivom Nerinom Sibila, dotiču se njezinog recentnog umjetničkog opusa (Podivljalo, Koga briga, Fantastične vrste, Sve četiri za jedno. Na rubu dodira i kaosa, novih produkcija), društvene angažiranosti, inspiracija, koreografskih i plesačkih rukopisa.

Plesna umjetnica i izvođačica Ana Kreitmeyer, članica je izvedbenog kolektiva BADco. Interes za tijelo provodi kroz različite prakse, od izvođačke do koreografske, od pedagoške do društvene. Kao ko-autorica djeluje kroz kolektiv BADco. od 2003. godine, a samostalno razvija vlastite koreografske radove. Jedna je od kreatorica suradničkog projekta ANTISEZONA i organizatorica ANTISEZONE 19 i ANTISEZONE 20. Angažirana je u polju javnog djelovanja plesne scene u Zagrebu, dugi niz godina djeluje kroz upravna tijela Udruge plesnih umjetnika Hrvatske, od 2016. – 2018. godine je na poziciji predsjednice udruge. Jedna je od suosnivačica Ekscene (Eksperimentalne slobodne scene). Certificirani je voditelj ContaKids metode. Paralelno s radom u polju plesne umjetnosti stječe akademsko obrazovanje završenim Edukacijsko – rehabilitacijskim fakultetom u Zagrebu Dio je inicijative Autonomija plesu!

Iva Nerina Sibila plesna je umjetnica, edukatorica i publicistkinja. Školovala se, između ostalog, na Northern School of Contemporary Dance u Leedsu gdje je diplomirala kao plesačica suvremenog plesa. Od 1995. djeluje kontinuirano na hrvatskoj i povremeno međunarodnoj plesnoj sceni. U brojnim projektima radi na dostupnosti i vidljivosti plesnih sadržaja, istraživanju emancipacijskih potencijala plesne edukacije te pozicioniranju plesa u širem društvenom kontekstu.

SNIMLJENO: 15. ožujka 2022.

EP 3 | DISKOlektiv & SONJA PREGRAD

Razgovaraju o, između ostalog: tome kome dati glas, disclaimerima, istraživanju koreografskog arhiva, koreografskom objektu, arhiviranju suvremene koreografske i somatske prakse, vremenu – prostoru – tijelu koji uvijek izvode, is(za)pisivanju koreografije, slučajnosti žute majice, 39 minuta, 3 pitanja (možda), 3 prilaza: dati glas / senzualnost arhiva / dugotrajnost pažnje, Sari Ahmed, poruci – diskontakt, snimanju, biću i doživljavanju, gdje smo u ovom trenutku, art-factu / afektu kao faktu, glasolaliji, i tome što je to to.

DISKOlektiv istražuje što se događa u ulogama plesača, koreografa, izvođača, klauna, edukatora, pisca, producenta, između mnogih drugih; u formatima kao što je predstava, ples, igranje, igra, događaj, koreografija, (društveni) eksperiment, instalacija, predavanje, radionica, klas, publikacija, klaunovska točka, video, score, između mnogih drugih. web stranica

Sonja Pregrad plesna je autorica, izvođačica i pedagoginja, s magisterijem Solo/Dance/Authorship s Universitaet der Kunste Berlin. Bavi se (i)materijalnošću (objektnošću) plesa i koreografijom odnosa. U njenom radu ples je uvijek mišljen kao kontekstualizirana i relacijska gesta. Suorganizatorica je kolektiva koji vodi program ANTISEZONA pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Od 2007. je jedna od suosnicačica i organizatorica UPUH-ovom kolektivnom nagradom nagrađenog festivala IMPROSPEKCIJE. Predaje, izučava, koreografira, izvodi i kurira u Berlinu, Stockholmu, Bratislavi, Teheranu, Sofiji, Novom Sadu i drugdje.

SNIMLJENO: 23. srpnja 2021.

EP 2 | MATIJA FERLIN & IVA NERINA

Razgovaraju o, između ostalog: otkazivanju i otpornosti, cyber srednjem vijeku ili renesansi, kazališnoj pokori, ambiciji i linearnom pogledu prema horizontu, preopterećenosti procesa i lakoći izvedbe, kolektivnoj igri, susretima oči u oči, dvorskoj ludi, tekstualnom predlošku kao formi, “for today I must stay at your house”, obnavljajućoj sadašnjosti i mimo-izletima, gostoprimstvu sa scene, Noćnoj straži, četiri dana kazališta, frankfurtskoj baletnoj školi, Amsterdamu, poništenju CV-a, krugovima koji se vrte unazad, završnom Sad Sam, Goranu, Matthäus, prihvatljivosti patnje, četrdeset dana crnine i četrdeset dana obnove tijela, arhivu vlastitih radova, mentalnom skladištu predstava i muzeju izvedbe.

Rođen u Puli 1982., Matija Ferlin redatelj je, koreograf i izvođač vlastitih solo izvedbi. Diplomirao je na School for New Dance Development u Amsterdamu te živio i radio u Berlinu i Torontu. Nakon povratka u Pulu, usredotočuje se na razvoj novih koncepata za kazališne izvedbe, surađujući s glumcima i plesačima. Rad Matije Ferlina prikazan je na inozemno renomiranim festivalima, uključujući Kunstenfestivaldesarts (Bruxelles), ImPulsTanz (Beč), Festival TransAmériques (Montreal) i BITEF (Beograd). Matija surađuje s koreografima, filmskim i kazališnim redateljima, vizualnim umjetnicima i dramaturzima poput Ivice Buljana, Christophea Chemina, Maje Delak, Gorana Ferčeca, Mauricia Ferlina, Ame Henderson, Mateje Koležnik, Sashe Waltz, Jasne Jasne Žmak i mnogih drugih.

Iva Nerina Sibila plesna je umjetnica, edukatorica i publicistkinja. Školovala se, između ostalog, na Northern School of Contemporary Dance u Leedsu gdje je diplomirala kao plesačica suvremenog plesa. Od 1995. djeluje kontinuirano na hrvatskoj i povremeno međunarodnoj plesnoj sceni. U brojnim projektima radi na dostupnosti i vidljivosti plesnih sadržaja, istraživanju emancipacijskih potencijala plesne edukacije te pozicioniranju plesa u širem društvenom kontekstu.

SNIMLJENO: 24. travnja 2021.

EP 1 | pavleheidler & SILVIA MARCHIG

Razgovaraju o, između ostalog: nedosljednosti naravi stola na sceni, metodologiji pogleda u odnosu na višestruko značenje riječi i teksta, Krupnim kadrovima, Glečeru, predstavi kao susretu, predstavi kao odluci, razlici između arabeska i dignute noge, dramaturgiji kao nožu za kremastu pitu, premještanju predstava u muzejske i galerijske prostore, potencijama nježnosti, subverzivnosti umjetnosti i kontaktu, i još mnogo toga.

pavleheidler / mene zanima (sa)znati o tome kako se ljudi, pa tako i plesni umjetnici, poistovjećuju s vlastitim iskustvom pomicanja, pokretanja, i pokreta. svoj rad se trudim orijentirati oko osobinog odnosa s vlastitim iskustvom, a ples+govorni jezik+pisani jezi+razgovor+fotografiju+crtež+filmski materijal+… tretiram kao medije putem kojih je moguće nešto od osobnog (neopisljivog) iskustva (djelomično) reflektirati, uprizoriti, materializirati (…) prevesti na način koji u barem datom trenutku omogućuje komunikaciju utjelovljenog znanja na (koliko-toliko) društveno prihvatljivi način. / web stranica

Silvia Marchig je plesna umjetnica iz Rijeke, živi i radi u Zagrebu i Velikoj Gorici. Osnivačica je umjetničke org Kik Melone i jedna od organizatorica i kuratorica ANTISEZONE. U fokusu njenih autorskih interesa su odnosi: prije svega međuljudski, također i vremenski i prostorni, sa posebnim afinitetom prema istraživanju etike odnosa, kao i prepuštanja i preciznosti u sada&ovdje. Po uvjerenjima je skromna sljedbenica agencijskog realizma Karen Barad i ‘Patafizike.

SNIMLJENO: 8. travnja 2021.